Pomoćnik ministra Antonić na drugom Zagreb Crowdfunding Conventionu

Pomoćnik ministra Mario Antonić sudjelovao je na drugoj crowdfunding konvenciji održanoj u zagrebačkom prostoru HUB365 u organizaciji neprofitnog poduzeća Brodoto i UNDP Hrvatska te podršku veleposlanstava SAD-a, Kraljevine Norveške i Kraljevine Nizozemske, Ministarstva financija Republike Slovačke te Europske komisije kroz program Interreg.
U govoru je istaknuo kako crowdfunding u Hrvatskoj, kao i u većini zemalja EU-a, još nema zakonske regulative niti je obuhvaćen EU direktivama te se sada većinom na to odlučuju kreativne industrije, uključujući i softversku.
 
"Sve je to još u povojima, i puno je hrvatskih projekata, koji su stoga takvo financiranje odlučili potražiti na stranim tržištima i platformama iz zemalja gdje je to razvijenije, poput primjerice u UK, dok se u Hrvatskoj takvi projekti mogu prijaviti na javne pozive Ministarstva i za sredstva iz EU fondova", kazao je pomoćnik Antonić najavivši da će za otprilike tjedan dana krenuti novi javni poziv za sufinanciranje.


 
Crowdfunding, kao vrsta grupnog financiranja, u Europi i svijetu stalno raste, dok bi u Hrvatskoj, iako u začetku, ove godine moglo biti oko 400 takvih kampanja, što je dvostruko više nego lani, čulo se u četvrtak na konferenciji Zagreb Crowdfunding Convention, na kojoj se okupilo više od 200 sudionika iz Hrvatske i Europe.
 
 S obzirom na globalni rast crowdfundinga, u svijetu bi ta vrsta financiranja iduće godine mogla dosegnuti vrijednost od oko 100 milijardi američkih dolara, što će biti više od 50 milijardi dolara više nego je ta vrijednost bila 2015., a najviše se ili oko trećina ukupne vrijednosti ostvaruje u SAD-u, iznesene su procjene tijekom konferencije.
 
"Porast je sve vidljiviji i u Europi, gdje je vrijednost crowdfundinga prošle godine bila oko 5,4 milijardi eura ili za oko dvije milijarde eura više nego se očekivalo, a najveći dio toga ostvaruje se u Ujedinjenom Kraljevstvu, koje slijede Nizozemska, Njemačka, Francuska, skandinavske zemlje i druge", istaknuo je za Hinu predsjednik Uprave istraživačkog instituta CrowdfundingHub iz Amsterdama Ronald Kleverlaan. U Hrvatskoj je crowdfunding još u začetku, dodao je.
 
Organizator konvencije Marko Gregović iz Brodota kazao je da se na crowdfunding kampanje, kojima se za projekte traži novac od različitih zainteresiranih privatnih i pravnih osoba putem internetskih platformi u stilu 'koliko tko može dati', najčešće odlučuju mladi poduzetnici, start-upovi i neprofitne udruge te je i cilj konvencije spajati ljude i promovirati njihove ideje.
 
"Konvencija je izrasla iz Crowdfunding Academy, koju smo u suradnji sa UNDP-om pokrenuli prošle godine u Zagrebu, okupivši više od 100 zanimljivih projekata, no u Hrvatskoj je aktivno tek nekoliko crowdfunding platformi, od kojih najviše Vipnetova "Čini pravu stvar", dok ih je u regiji ukupno šest", dodao je Gregović. Iznio je podatke da je u Hrvatskoj prošle godine bilo najviše tih kampanja u regiji, oko 200, ali već ove godine moglo bi ih biti oko 400.
 
Jedna od kampanja koja je bila uspješna i izazvala dosta pažnje prošle jeseni je Brodotova i Rodina, kada su usred izbjegličke krize pokrenuli kampanju za izradu nosiljki za djecu migranata, prikupivši oko 100 tisuća kuna koje je uplatilo oko 500 ljudi. Kupili su oko 600 nosiljki za djecu migranata, čime su, kako ocjenjuje Gregović,  dokazali da se crowdfunding može jako dobro iskoristiti za društveno korisne inicijative.
 
Jedan od projekta predstavljenih u sklopu ovogodišnje konvencije je "Pričaj mi-Kukuc", koje su pokrenule dvije mlade psihologinje sa ciljem povećanja kvalitete života djece i roditelja. Za nju će, po riječima jedne od psihologinja, Katarine Lončarić, kampanju pokrenuti početkom iduće godine, uz očekivanje da bi mogli skupiti oko 15 tisuća dolara.
 
 
 

Pisane vijesti